Sivut

perjantai 27. tammikuuta 2017

Ompeluhommia taas

Heippati hei jälleen.

Olen ollut ompelusten "lumoissa" nyt parisen päivää. Ensinnäkin olen viimeistellyt monta asua, jotka olen ommellut kauan sitten, mutta ovat jääneet niinsanotusti vaiheeseen, eli nappeja puuttunut yms. Tuntuu tosi hienolta saada selkeyttä tilkkukoppaan ja keskeneräisiä töitä valmiiksi.

Nyt olen ommellut tämän päivän Ainolle takkia. Sekin on ollut työn alla jo useamman viikon. Meinasi jäädä tuonne vuorittamatta ja hihoitta, mutta nyt siitä ei puutu enää, kuin hihansuiden ompelu, napitus ja tamppi takaa. Otin siitä jo muutaman sovituskuvankin.

Ja entäs sitten Aino itse. Hän sai eilen uudet hiukset. Eli käynyt kampaajalla ja vaihtanut tyyliä ihan tykkänään hih... (tilasin nettikaupasta sille peruukin, kun se mun hiustenvaihto sille ei ole kans edistynyt juuri yhtään ja kyllästyin kattelemaan sitä kaljuna) Samassa paketissa tilasin Ainolle myös uudet korkokengät. Ne on aivan ihanat muuten, mutta koska Aino ei ole nivelletty nukke, niin jalkojen asento ei ole paras mahdollinen näihin kenkiin. Ei pysy Ainorukka pystyssä ilman tukea noilla kengillä.
Sain eilen valmiiksi myös pitsisen juhlamekon Ainolle, joten pääsin kuvaamaan häntä heti, kun postipaketti oli tullut ja sain uudet hiukset päähän ja kengät jalkaan. Vielä tietysti puuttuu asuun sopivat korut ja jokin belleriini tai hartiahuivi. Sitten vain coctailkutsuille!

Laitan muutaman kuvan mekosta ja takista, mutta huom! takki on siis keskeneräinen vielä... Laitan parempia kuvia sitten, kun kaikki on valmista ja on asusteetkin, kuten kengät, laukut, huivit, korut yms.
 Tämä eka kuva on oikealla on vanhasta asusta, joka on tehty ihan toiselle nukelle jo vuosia sitten, Itseasiassa jakku on eri nukelle, kuin hame. Hameen sain valmiiksi vasta eilen, eli napit paikoilleen taakse ja tuon pitsin lisäsin vielä helmaan. Tämä asu sopii mielestäni myös tälle Ainolle, niin olkoin nyt hänen sitten. Eikä niitä nukkeja enää mulla olekaan, kelle nämä on aikoinaan tehty. Ne oli mun omatekemiä kangasnukkeja, jotka olen myynyt toisissa vaatteissa.









4 kommenttia:

  1. Takki on aivan upea, kaunis leikkaus, tyylikäs ja moderni! Minkä kokoinen Aino on? Ja mistä olet löytänyt niin hienot kaavat?

    VastaaPoista
  2. Kiitos jälleen Ingi :) Tykkään itsekin takin mallista ja kaavat olen joskus löytänyt Pinterestistä. Voin yrittää laittaa sen linkin myöhemmin blogiini, jos vielä sen löydän. Olen nääs sieltä Pinterestistä tallennellut aika ajoin mielenkiintoisia kaavoja, jotka olen sitten joko tulostanut, tai kopioinut tietokoneen ruudulta suoraan paperin läpi, ikäänkuin valopöytänä käyttäen tietsikan ruutua :) Niin ja Aino on pisin muotinukkeni, 46 cm korkea. Hän on alunalkaen tuolta 70-luvulta ja italialaisen Furgan valmistama "Farrah Fafcett" (Tulikohan toi sukunimi oikein? :) ) Tykkään paljon noista vintagenukeista, joskin myös aivan uusista nivelletyistä, mutta mulla ei ole niihin oikein varaa. NÄitä saa ebayn huutokaupasta joskus edullisestikin.

    VastaaPoista
  3. Olet aivan mahdottoman taitava ompelija! :)

    VastaaPoista